Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Showing posts with label ~iui#2. Show all posts
Showing posts with label ~iui#2. Show all posts

Monday, November 21, 2011

memang bukan perkhabaran suka

CD46
baru balik dari hosp td
dan spt yg diduga, aku gugur

tak nangis. sebab macam dah duga.

lgpon masa kene tahan wad minggu lepas,itu la kali pertama dan terakhir aku nangis
nangis byk2. sedih byk2.

sebab aku xmo nangis lg lepas tuh

lgpon kami sudah bersedia utk perkhabaran begitu

diuji sekali lagi. siapa kita utk menolak takdirNya kan :)


tp gugur kali ini agak lain dari yg sblmnya

agak sukar utk aku jelaskan. mmg agak sedikit bingung.

waktu tgh taip ni pon, aku masih menunggu darah yg byk utk keluar
kenapa takde? pelik pulak
tak kan gugur tp darahnya sedikit. satu pantyliner aje?
tunggu je la nnti kan..

apa pon kami redha

sungguh


sebab tu masa lihat UPT +ve haritu, aku xberitahu pd sesiapa

walau pd mama, abah atau PIL sekalipon
aku cuma luahkan disini.

oleh itu bile dpt berita yg tidak seronok, aku juga kongsi disini

pada mulanya aku dikhuatiri pregnant luar rahim

mmg serius takut
mujur bkn itu. aku tetap bersyukur.


kasihani aku?
oh..tidak perlu la.
bukan tidak mahu dikasihani cuma aku lebih suka melepaskan apa yg mmg bkn tertulis hak aku
xperlu aku terlalu menangisi atau dibuai dgn ucapan takziah
aku mahu mengajar diri menjadi kuat. itu aje. tp kalau dikasihi boleh :)

sb aku sendiri redha.
kami berdua redha.

belum rezeki.
aku bkn sengaja mereka ayat utk sedapkan hati tau

sungguh nie

aku lebih rela rezeki ini diambil sekarang. jika sudah berbulan2, mungkin lebih perit

apapon, aku sudah bersedia utk bermula sekali lg

mungkin ada rezeki lebih baik akan dtg.
siapa tahu kan :)


jom usaha lagi! jgn putus asa yer wahai diri !

syg kamu semua yg sudi membaca. meh nk rangkul kuat2!! :)

Saturday, November 19, 2011

bukan perkhabaran suka



entah kenapa mmg rs -ve betul sejak UPT +ve

Thursday, November 10, 2011

terima kasih.

mengalir airmata sy baca ucapan tahniah dr kwn2 TTC
terlalu bermakna. sangat memberi kesan. indah.
sygnya pada rakan2 TTC semua.
terima kasih atas doa semua
perjalanan sy masih panjang
sy juga tidak tahu kesudahannya

sy pernah mengalami kegagalan pd trimester pertama yg lalu
dan sy berdoa kpd Allah agar sy diberi peluang utk tidak melalui pengalaman yg sama
doakan sy
doakan sy
doakan sy

sy cuma mahu ceria :)

utk kwn2 yg tidak pernah berhenti berjuang, sy yakin rezeki kamu pasti akan sampai.
sy doakan agar dipercepatkan bahagia itu utk semua
jika tidak berjaya, kamu perlu bangun dan mula semula yer. mmg susah. sangat susah. sy rs apa yg kamu rasa. cuma ... jgn pernah berhenti berjuang yer. sy syg rakan2 TTC semua. seluas langit.

Wednesday, November 9, 2011

keputusan yg ditunggu

aku baru balik jumpa doktor td pd CD34, 21dpiui
semalam CD33,20dpiui aku buat test UPT
ptg. 6.30 lebih kurang.
result? alhamdullilah. dabel line.
syukur.
2nd UPT aku buat sama2 en suami. pukul 7 lebih semalam.
3rd UPT aku buat td bile jumpa doktor.
result yg sama. jumpa lg 2 minggu nnti utk check up.

berita nie cuma aku dan suami yg tau.oh..dan anda yg membaca juga.
itu aje. aku cuma mahu berkongsi rs. sb kamu semua pemberi semngat.
parent dan PIL pon x tahu. adik beradik lain pon masih tidak diberitahu.
pengalaman lalu byk mengajar kami
3bln pertama adalah masa genting bg kami.
apa2 boleh berlaku.
berita ini kami akan kongsi bila 3bln pertama ini berjaya sy harungi
doakan yg baik2 yer :)

apa pon, berita ini kami berdua sambut dengan penuh kesyukuran
diberi kesempatan sekali lagi utk melihat dabel line di UPT mmg xterkata
rs syukur yg xterhingga
4tahun 6bln 1 minggu 4 hari bukanlah jangka masa yg singkat

dalam pada itu, aku masih ada rasa risau
gementar. takut.
kami berdua bersedia utk semua kemungkinan
tawakal dan doa
kami serahkan semua pada Allah

sy mohon doa kamu semua supaya sy mampu menghadapi saat ini dengan baik
terima kasih semua

sy percaya setiap usaha pasti akan ada hasilnya
kamu juga harus percaya itu
soal lambat atau cepat, bkn kita utk pertikaikan
sy doakan yg baik2 utk semua rakan TTC
jgn pernah berhenti berjuang yer

Monday, November 7, 2011

CD32, 19dpiui

2 kotak
40biji duphaston
habis harinie

upt? masih teragak2 nk buat. entah la.
mungkin besok
bukan xmahu. cuma takut keputusan bukan spt diharap.
xper la..mungkin buat besok
sb lusa ada appointment dgn doktor
pegi jumpa doktor atau tidak, bergantung pd result upt nnti

sy berdebar sebenarnya
doakan yer
terima kasih kwn2 :)

Wednesday, November 2, 2011

CD27,14dpiui

aku mmg xsesuai ber 2ww
lebih sesuai 3ww

Sunday, October 30, 2011

CD24, 11dpiui

perut macam dicucuk2
petanda AF ?
erm... :(


Wednesday, October 26, 2011

CD20 ,7dpiui

xtau nk tulis apa.
siapa kate senang nk survive 2ww? susah (T___T)


Wednesday, October 19, 2011

prosedur



td sampai sana pukul 9.15
9.25am husben kene kasik sperm
lepas tuh kami pegi makan.
dalam pukul 10.45am aku dtg semula dan terus kene panggil tuk prosedur. + salin baju
11am.masuk OT. aku kene buat iui guna OT sb erm..aku retroverted uterus. dari iui#1 harituh da bitau, kalau aku proceed iui#2, mmg kene guna billik OT. lebih senang. kalau dulu aku buat iui secara baring biase, kali nie aku buat iui dengan badan 45darjah. condong kebawah. kedudukan kaki lebih tinggi dr kepala. dapat imaginasi x? bila da guna bilik OT, baju pon mesti la baju OT kan.
dari pukul 11-12.30pm aku tunggu untuk pundi kencing penuh. lama kan. padahal da rs nk terkucil da.
12.30pm setat prosedur.
12.45pm siap
kene tunggu setengah jam utk baring. 1.10pm lebih kurang, aku keluar dari OT

aku dibekalkan duphastron utk 3minggu. dtg semula pd 09.11
sy tawakal utk semua perancangan akan dtg dr Nya. mintak doakan yer. :)

cost harini : rm 816
total cost iui#2 : rm 1986



Monday, October 17, 2011

suntikan (pregnyl)

tepat pukul 10.30pm td, aku inject pregnyl nie.
insyaAllah, rabu akan buat iui.
harap semua berjln lancar.


cost : rm 130 (pregnyl+consultation)

folikel scan (CD11)

baru balik dr FS td.
result ?
kiri = 18mm (before: 12mm) , 21.5mm (before : 15mm), 14mm
kanan = 19.5mm (before : 14mm)

*before : adalah FS pd CD9


Saturday, October 15, 2011

folikel scan (CD9)

pg td aku g FS. result?

kiri ada 2 telo yg kategori besar = 12mm, 15mm

kanan ader 1 yg besar = 14mm

dan beberapa telo yg lain. kecil2 + medium saiz
malam nie aku cucuk menonys lg. 150iu
17.10 kene dtg lg tuk scan telo.
iui mungkin 19.10

kalau nk ikut dos, sebenarnya dos kalinie sama je cam dos lepas. dos lepas =75iu. inject tiap2 hari. 5 hari. kali nie 150iu. tp selang 2 hari. mintak2 next scan byk la telo yg besar. doakn yer. risau sbnrnye.tp at least kalinie jumlah telo yg besar adalah bertambah dr cycle lepas.syukur.

cost : rm 270

Thursday, October 13, 2011

suntikan (menonys)

semalam ubt yg cecair nie terpecah. waktu nk patahkan penutupnya. kaca da masuk dalam ubt. mmg da xboleh guna. da cll hosp. besok kene g amik ubat tuk ganti sb besok hari last kene inject dgn ubat.

nota : dlm kotak menonys tuh ader 2 botol kecil nie. satu bentuk liquid. satu bentuk powder. kene mix lepas tu inject dekat perut. kene buat dalam masa yg sama setiap kali. aku inject 9.30pm.

updated 13.10 : aku g amik ubat ganti td. sib baik FOC.usai sudah suntikan.besok follicle scan. harap byk telo yg besar2.


Saturday, October 8, 2011

iui #2



kali ni xde gonal-F spt yg lepas. xde jugak puregon.
kali ni aku dibekalkan :
clomid 50mg utk CD2-CD6 (2biji sehari)
menonys 150iu utk CD2,CD4,CD6,CD8

nie aku google ttg menonys:

COMPOSITION:

Each ampoule of MENONYS Inj. 150 contains:
150 I.U. of Follicle Stimulating Hormone (FSH) activity and150 I.U. of Luteinizing Hormone (LH) activity.
DESCRIPTION:
MENONYS Inj. is a Highly purified preparation of gonadotrophins extracted from the urine of post menopausal women.

INDICATION:

  • In Assisted reproductive techniques (IUI& IVF/ET)
  • In Induction of ovulation
  • Clomifene non- responders
  • In hypogonadotrophic hypogonadism

  • folikel scan pd 15.10.2011 (CD9)doakan sy yer.

    total cost? rm 770