last post ms awal tahun 2014
da lebih setahun da, ni da masuk 2015
last post cite pasal cubaan nk dpt anak no 2
utk bermula semula
dan 2015 alhmdlllh, waktu menaip nie, sudah 35wk
next week insyaAllah masuk 9bulan
conceived naturally masa bln july 2014
insyaAllah seorang lg puteri :)
rezeki
mmg xpernah diduga
rezeki
bukan hak kite nk kasi
keje tuhan, dia lebih tau apa yg terbaik utk kite
alhmdllh no 2 rezekinya dipermudah
jalannye xbersimpang siur spt dulu
kalau di office, yg xpernah tau pahit getir perjlnn TTC aku dulu,
semua rs murah betul rezeki aku utk yg no 2
dlm hati, aku bersyukur, jalan dipermudah, tak rasa utk memberitahu pengalaman lalu pada rakan2 ofis
cuma masih ada 1-2 org yg aku kenal yg masih belum diberi rezeki ini
dan aku..aku selalu cuba utk memberi semangat kpd mereka
dan doa aku, agar mereka juga senang dan dipercepatkan rezeki nan satu ini
utk lupakan apa yg pernah kami lalui dulu (perjlnnn TTC), bkn sesuatu yg mudah
tp percayalah, mengandung pon byk jgk soalan2 yg perlu di jawap
apatah lagi jika rezeki berulang, maksud nya anak pertama perempuan, anak kedua pon perempuan
entah apa yg mereka kisahkan
bkn mereka bayar duit pengasuh anak2 aku nnt
ish.. nk demand2 utk orng yg pernah TTC mcm aku nie, adalah sesuatu yg sgt xlogik
da la da tau jalan nk dpt anak susah, nie nk demand2 lelaki/prempuan plak
kami bersyukur sgt. hepi sgt. perempuan atau lelaki, xpernah jd persoalan kami suami isteri
masyarakat.. jgn lebih2 pulak yer :)
utk mereka yg masih mencuba, kita x tau apa perancangan Allah pada kita
kuat2 k
:)
oh doakan sy juga. dipermudahkan dan selamat melahirkan nnt
:)
Monday, March 9, 2015
Tuesday, December 31, 2013
selamat dtg 2014 :)
bismillahirahmanirahim
lama rasanye x tulis kat sini
lama rasanya xikut perkembangan semua.
dan malam nie sy rasa, sy da khatam semua blog rakan2 :)
korang semua mmg hebat
usaha xhenti2 dan xmengaku kalah
kuat !
sy suka baca tulisan BnC ni
kita sama2 fikir +ve ok
orang lain nk fikir apa pasal kita, pasal usaha kita, bkn hak kite nk halang
biarlah
asalkan kite usaha sungguh2 cukup
yg lain, kita biar Allah yg decide ok :)
2013
terima kasih atas semua memori
2014
moga dipermudahkan semua harapan
sy bersedia untuk no 2!
yg no 1 genap 10bln, 25hb yg lalu
bermula awal? ohhh sy tahu laluan sy sukar
jd bermula awal lebih baik
entah macam mana pula kali nie kan :)
sy bersedia berjuang sekali lagi
semangat berkobar2
ramai kata kalau keluar ikut tingkap perlu jarak yg lama utk yg no 2
jarak yg lama? yg no 1 pon sy tggu 5thn :)
menurut doktor, andai sy bersedia, bila2 pon sudah ok
jd, sy bermula semula
hello TTC journey, miss me? :)
lama rasanye x tulis kat sini
lama rasanya xikut perkembangan semua.
dan malam nie sy rasa, sy da khatam semua blog rakan2 :)
korang semua mmg hebat
usaha xhenti2 dan xmengaku kalah
kuat !
sy suka baca tulisan BnC ni
kita sama2 fikir +ve ok
orang lain nk fikir apa pasal kita, pasal usaha kita, bkn hak kite nk halang
biarlah
asalkan kite usaha sungguh2 cukup
yg lain, kita biar Allah yg decide ok :)
2013
terima kasih atas semua memori
2014
moga dipermudahkan semua harapan
sy bersedia untuk no 2!
yg no 1 genap 10bln, 25hb yg lalu
bermula awal? ohhh sy tahu laluan sy sukar
jd bermula awal lebih baik
entah macam mana pula kali nie kan :)
sy bersedia berjuang sekali lagi
semangat berkobar2
ramai kata kalau keluar ikut tingkap perlu jarak yg lama utk yg no 2
jarak yg lama? yg no 1 pon sy tggu 5thn :)
menurut doktor, andai sy bersedia, bila2 pon sudah ok
jd, sy bermula semula
hello TTC journey, miss me? :)
Sunday, July 21, 2013
poligami dan redha
andai benar isu zuriat dijadikan alasan,
kamu harus berkawan rapat dgn orang TTC macam kami
2thn bukan lah angka pengukur
aku sendiri hampir 6tahun!
benar, kita tak tahu apa di balik tabir
tp andai la benar berkait isu zuriat
ya allah, mintak dibesikan rasa dan digagahkan jiwa wanita itu!
kamu harus berkawan rapat dgn orang TTC macam kami
2thn bukan lah angka pengukur
aku sendiri hampir 6tahun!
benar, kita tak tahu apa di balik tabir
tp andai la benar berkait isu zuriat
ya allah, mintak dibesikan rasa dan digagahkan jiwa wanita itu!
Monday, April 29, 2013
ENAM
ya allah..nasib baik bukak blog nie
kalau x mmg xperasan harinie wedding anniversary
da la baru naik keje harinie, jd agak sibuk la sampai xingt? (alasan sungguh)
ENAM
alhmdllh!
terima kasih yg Allah
Enam tahun yg hebat
enam tahun yg bahagia
enam tahun yg gembira
moga ia kekal selamanya
utk semua, minta doakan hbngn dan kasih syg kami berpanjangn sampai bila
moga apa jua badai dan dugaan yg dihadapi dpt ditempuh dgn kuat
moga dia menjadi suamiku yg satu sampai ke akhirnya
moga aku jua istrinya hingga ke syurga
buat suami,
terima kasih atas semuanya
maaf dosa dan kesilapan
perbaiki diri. itu janji sy.
andai bole diubah masa, ingin sgt diubah byk perkara agar menjadi sempurna
agar awak sentiasa berbangga
terima kasih atas kasih syg, rs belas, rs tjawab dan semua ciri yg sempurna yg ada pd diri awak
sy syg awak
sampai bila2
sampai syurga. jgn tinggalkan sy. itu je.
sb sy xboleh hidup tanpa awak :)
Monday, April 8, 2013
Perbualan
#1
W: kenapa xletak gambar baby kite as profile picture awak ek (merujuk pd wasap)
H: nk suruh letak yer?
W : xde la..saja tanye
H : erm..xpayah la yer?. sebab ader lg kwn2 yg belum dpt baby.kesian.
W : :)
soalan ditanye sb majoriti yg baru dpt baby letak gamba baby jd profile pic. dan iye, kami suke tgk gambar baby mereka. cuma kami memilih utk tidak letak. itu je.
#2
H : ada cerita sedih. kawan i, anak dia meninggal dalam perut. da 5bln. kembar pulak tu
W : innalillah. kesiannya!!!
H : sedih sangat. da la dia pon macam kita. TTC. tunggu lama. dia dalam 3-4thn.
W : kesian wife dia. berat dugaan tuh.
H : tuh la, sb kita pon pernah lalui kan
dan sy boleh lihat dgn jelas ada air mata yg bertakung di matanya. merah matanya. sedih yg ditahan. iye, kami pernah melalui situasi itu. wpn dugaan kami tidak sehebat dugaan kawannya tp rs itu masih sama. kandungan 5bln. kembar pulak tu. nk tulis nie pon mengalir air mata. entah berapa byk air matanya?
#3
W : masa baby kita lahir, you ader email pada semua orang ckp pasal kelahiran baby kite ker?
H : xde la. xpayah la. bitau yg dekat2 sahaja. ramai lg yg belum dpt baby. kesian
W : :)
dkt kampeni suami, da macam tradisi pulak, setiap kali ader kelahiran, satu kampeni akan tau perkhabaran kelahiran melalui email. masa kami TTC, aku rs (xtau la husben rs mcm mana) email macam itu macam riak pulak. bangga. kdg2 email tuh ditaip macam satu kejayaan besar pulak. entah, mungkin sb TTC, kdg2 kite pandang sesuatu tuh dari sudut yg lain. tp perlu ker beritahu pada semua orang? satu company pulak tu. dengan attachment gambar baby lg. dan kdg2 email tuh jd berantai2 dan ditulis tanpa fikir perasaan org lain. dari email happy, bleh jd email sedih utk org yg TTC. cuba bygkan kalau setiap hari ader kelahiran dan setiap kali kelahiran, akan masuk email + photo. macam penderaan emosi utk warga TTC.dan tindakan suami utk xemail berita kelahiran ank kami pada semua orang adalah satu tindakan yg sudah aku jangka. ckuplah sekadar memberitahu wrga department dia sahaja.
TTC. kami melaluinya. walau sudah dikurniakn baby skrang, emosi itu masih ader. suami pon begitu. kami sudah melaluinya lama. utk melupakan emosi dan perasaan dulu, adalah sesuatu yg tidak mungkin. kami masih mengatur ayat agr tidak menyinggung perasaan kwn2 yg masih belum dikurniakn rezeki baby. kami sentiasa berdoa agar org lain juga diberi peluang utk melalui apa yg kami lalui skrang. bertahan dan bersabar atas dugaan ini ok! lain betul perasaan org TTC yg da dpt baby dgn org yg xpayah TTC kan. byk tacing :)
Wednesday, February 27, 2013
garisan penamat
25 Feb 2013
11.30am
baby girl
alhamdullilah
dan siapa cakap, TTC journey itu tidak akan pernah berakhir?
teruskan berjuang ok!
mmg akan ader jalan penamat
sy adalah bukti nyatanya :)
Tuesday, December 25, 2012
movie
da tgk movie nie?
@ astr0 best
kena tgk k
tp sedih + sgt menyentuh hati
mengalir2 air mata
jgn pernah putus asa. kebahagiaan itu akan dtg dr pelbagai cara kan :)
Wednesday, October 31, 2012
tmpt baru
semakin sihat skrang
syukur
erm..xsampai hati pulak nk tulis ttg pregnancy dkt blog nie
tiap2 kali bkk blog nie, keluar besar2 word TTC tuh
jd, sy bukak blog baru yer
jangan terperanjat. memang kurang sana sini
saya buat pelan2 ye :)
dan sy xmungkin abaikan blog nie juga :)
Monday, October 29, 2012
21
assalamualaikum
lama betul xmenaip
cuma mampu klik blog kwn2 yg lain
baca perkembangan semua org
semua sihat kan :)
oh tahniah jua utk yg dpt good news . ramai TTCian yg da berjaya kan
happy sangat :)
erm..21w.
utk yg bertanya, ini bkn iui. atau ivf
sy sendiri pon xsangka
alhmdllh atas rezeki ini
seingt sy, spjg di phuket, sy tidak terlalu mengharap
sy mahu bercuti puas2
sehingga mahu melupakan niat utk TTC sampai tahun depan
tahun nie sy mahu habiskn dgn bercuti2
sy makan semua bende yg sy elak dulu
terutama nenas dan air coke. heeee... di sana, 2 bende nie, siap disediakan percuma
so layan saja
hari sy dapati +ve pula, adalah hari yg sama sy mahu tekan 'beli' tuk tiket ke bali
jadi, sy ckp hello bali pd thn yg lain sj nmpknye
dan ya...sy dapati kuasa minda itu sgt penting
sy sgt teruja utk buat vision board macam BnC tulis di sini tp xsempat
dan utk semua, sila buat ok!
bende nie sgt bagus!
utk semua yg masih berusaha,jgn sedih kalau apa yg diharap masih samar
kita xtahu apa perancangan Allah
hiduplah dgn sebetul2 hidup
byk betul bende yang nk ditaip
tp sangat la tak larat. mahu buat blog baru utk tulis, lg la xde daya
bole sy taip kat sini saja?
Sunday, October 7, 2012
17
17w2d
alhamdullillah
itu usia kandungan sy harinie
doakan semuanya selamat yer
doakan moga impian kami jd kenyataan
da ya..sy sentiasa doakan kamu semua jua :)
Sunday, July 29, 2012
Sunday, July 1, 2012
apa kata anda?
1.
selalunya iui akan dibuat 3kali dan jika 3x adalah tidak berjaya, mmg jalan terbaik adalah IVF. kami berbincang dan setuju yg mahu cuba iui paling max = 5kali. bkn xmo terus ker IVF, tp sebab iui dulu pernah berjaya, jd kami setuju utk proceed iui lagi. lgpon kos IVF adalah tinggi,masih belum mampu. ni baru nk kumpul skit2.
2. tgk cite ameera? yg tv3. seblm nie xpernah tgk, ni baru abih khatam kat tonton. pernah terdetik jd camtuh? :) ohh aku pernah. tp xmo la jd camtu. versi aku lain skit. kalau aku, aku nk terus proceed iui/ivf je. mcm kaedah ibu tumpang.ngarut sgt kan :P
3. asik dok pikir nk try herba maharani aje nie. atau biodex. pernah cuba?. dalam bln puasa + ry nie, rs nk TTC dgn makan2 ubt je. ni baru nk setat balik fertilaid. kasik perabih.
itu je nk update. gudnite! :)
Monday, June 4, 2012
kecewa. dugaan. semangat. dan semuanya
penat kan bila semua yg kita buat, semua xdpt hasil yg kita harap
letih bile kita kena tahan emosi bila usaha kita masih xberhasil
rasa macam nk putus asa tp xboleh
kalau putus asa + sudah xdaya nk berusaha, lg la xde sebarang harapan
sekurang2nya kita perlu usaha supaya kita masih punya harapan
kalau ada, ada lah nanti. kdg2 rs nk cakap macam tuh
tp betul ker kita mampu hadapi kalau mmg betul2 xde?
aku xsanggup
:)
kalau boleh dikumpulkan kecewa org lain, mau aje aku ambil kecewa dr suami
biar aku sorang aje yg kecewa + sedih
tp bile di fikir2, perkahwinan kan suatu perkongsian?
mana mungkin kita mampu hadapi sesuatu seorang diri
jd en suami, kita kongsi rs sedih sama2 bile usaha kita xberjaya ok
tp kene janji kita akan kongsi semangat utk cuba kembali sampai berjaya jugak tau :)
aku yakin ada org yg lebih diuji dari aku
aku juga yakin Allah rancangkan sesuatu yg lebih baik tuk kami berdua
kami berdua yakin pada Allah
kdg2 aku terfikir, sudah habis berusaha ke aku?
sudah benar2kah aku memohon kepadaNya tentang niat kami?
mungkin masih byk kurang di sini sana
aku pon xtahu
sebab tu doa kami masih belum termakbul :)
aku berharap doa aku agar kami berdua teguh selamanya dimakbulkan
itu yg paling penting
andai mmg ujian ini takde noktah, aku cuma mahu en suami sampai tua
sampai bila2
sampai hujung nyawa :)
aku rs xperlu aku imbas apa yg silap sepjng usaha yg lepas
fokus pada usaha yg akan dilakukan di masa depan adalah lebih baik
aku masih belum gagal. aku hanya berdepan 1001 cara yg tak mendtgkan hasil setakat nie
eh..mcm pernah dengar plak ayat nie ;)
doakan kami
kami xputus asa.
semua org ada masa susah dan senang
adat hidup
doakan kami moga diberi kesempatan miliki zuriat secepat mungkin
aku doakan semua yg TTC dipermudahkan semuanya jua
dan iya.. aku bersedia utk bermula lagi! :)
nota kaki : berehat seketika bln ini. mahu ke krabi, phuket dan hatyai. doakn kami. 1st time memandu ke sana. sblm nie naik flight je. harap selamat. TTC utk bln ini cuma menghabiskan pil/vitamin yg masih berbaki :)
CD32
period? yg pelik harinie
dan bile period bermaksud iui#3 tak berjaya
tarik nafas. hembus.
tarik nafas lg. hembus.
xper la :)
Tuesday, May 22, 2012
duit oh duit
treatment infertility, mmg byk sgt pakai duit kn :)
tiap2 bln duit gaji, mmg ada peruntukan utk buat treatment yg kami asingkn
tiap2 kali bonus mmg akan ada peruntukan utk treatment yg besar (cth iui)
kdg2 terbyg seronoknya kalau duit tu boleh guna utk buat bende lain
bkn 1-2ribu yg perlu diasingkan utk tujuan ini. iui sekali buat pon sudah hampir 2.5k
kalau setahun mahu buat 3kali, kan da dkt 8ribu tuh?
itu blom masuk supplement, baya org urut, cuba itu.cuba ini.
kalau boleh claim company lain. keje swasta dan treatment macam nie, mmg biasanya xboleh claim langsung
org TTC mmg byk duit eh?
dalam pd tuh aku bersyukur, andai ada rezeki aku utk jd ibu nnti, peruntukan treatment itu akan bertukar menjadi peruntukan utk baby
budget bulanan berjalan spt biasa. tidak berubah.
sudah xperlu pening2 utk buat buat peruntukan semula
kan hikmah? :)
aku pernah ajukan soalan ttg isu duit pd DH
DH pernah ckp, duit boleh carik. usaha sahaja selagi boleh.
betul.
tp melihat duit yg mengalir bersama keputusan yg tidak memberangsangkan kdg2, sedikit sbyk mmg mengugat iman kn
aku akui, org yg TTC nie mmg diuji kuat
emosi mmg sudah pasti. masa dan duit juga.
tp aku juga yakin dalam setiap usaha, pasti akan ada sinar
cuma masanya sj yg sukar diramal
tentang duit. insyaAllah pasti akan ada rezeki utk tujuan ini.
pd rakan2 TTC, jgn pernah ckp kurang duit utk buat treatment
Allah uji. pasti Dia juga akan tjk jalan.
kita usaha kuat2 ok :)
Saturday, May 19, 2012
CD16 = IUI
1.50pm prosedur iui.
sama macam iui yg lepas.
cuma ada sedikit darah lps hbs iui td.
iui kali nie, sgt xtahn nk ke toilet. mungkin sb minum air byk sgt.
pundi terlalu penuh.
waktu berbaring selps iui, rs macam ms gerak lmbt btol
mmg xsaba nk pegi toilet :)
jd, settle da iui.
dibekalkan duphastron utk 3minggu.
kalau ada rezeki, akn jmpa doktor 9.6 nnti
sekrang, meh kite tgk tv senang2kn hati k :)
cost : RM655.35
total cost iui #3 = RM2347.18
Thursday, May 17, 2012
CD14 = suntikan pubergen
purbengen
macam2 ubt baru dpt kali nie.
inject tepat pukul 11pm.
iui pd CD16.
oh..compare pregnyl, ubt ni lebih murah
cost : RM 126.23
Wednesday, May 16, 2012
CD13 = Folikel scan
Folikel scan sekali lagi.
dari 13mm, ke 15.5mm
bincang dgn doktor. ttg telo yg mahu gah hanya 1sahaja cycle kali nie.
doktor ckp, telo nie pon ada batch2 dia. xsemestinya tiap kali iui akan keluar byk2 telo sekaligus.
kalau dia tahu tiap2 kali telo akan keluar byk, xperlu rasanya utk discan tiap2 kali :)
masih terdengar rsnya DH ckp. mungkin satu nie yg akan buat impian kami jd nyata.
xcuba x tahu kan. iui kali ni dgn 1telo. kalau Allah izin, apa pon bole jd kan :)
doakan!Tuesday, May 15, 2012
CD12, CD13 = suntikan humog
pg td bermula suntikan pakai ubt baru. HuMog (menotrophin)
cara + dos adalah sama macam foliculin
harinie dan besok 150iu humog. jadi kena pakai 2 kotak.
ok..nnti sambung. ngantuk sgt plak nie. nite :)
Monday, May 14, 2012
CD11 = folikel scan
ok..telo yg 9mm harituh (belah kanan), da 13mm :)
bincang dgn doktor yg mungkin foliculin agak xberapa nk sesuai dgn aku
xsesuai dr segi xbyk telo yg besa
tp dari segi saiz, mmg ada perubahan
so, utk 2 hari CD12 & CD13, aku dibekalkan ubt yg lain.
dtg scan lg pada CD13
harap sgt telo bg respon yg baik dgn ubt baru :)
Subscribe to:
Posts (Atom)





