Monday, June 4, 2012

kecewa. dugaan. semangat. dan semuanya

penat kan bila semua yg kita buat, semua xdpt hasil yg kita harap
letih bile kita kena tahan emosi bila usaha kita masih xberhasil
rasa macam nk putus asa tp xboleh
kalau putus asa + sudah xdaya nk berusaha, lg la xde sebarang harapan
sekurang2nya kita perlu usaha supaya kita masih punya harapan

kalau ada, ada lah nanti. kdg2 rs nk cakap macam tuh
tp betul ker kita mampu hadapi kalau mmg betul2 xde?
aku xsanggup
:)

kalau boleh dikumpulkan kecewa org lain, mau aje aku ambil kecewa dr suami
biar aku sorang aje yg kecewa + sedih
tp bile di fikir2, perkahwinan kan suatu perkongsian?
mana mungkin kita mampu hadapi sesuatu seorang diri
jd en suami, kita kongsi rs sedih sama2 bile usaha kita xberjaya ok
tp kene janji kita akan kongsi semangat utk cuba kembali sampai berjaya jugak tau :)

aku yakin ada org yg lebih diuji dari aku
aku juga yakin Allah rancangkan sesuatu yg lebih baik tuk kami berdua
kami berdua yakin pada Allah

kdg2 aku terfikir, sudah habis berusaha ke aku?
sudah benar2kah aku memohon kepadaNya tentang niat kami?
mungkin masih byk kurang di sini sana
aku pon xtahu
sebab tu doa kami masih belum termakbul  :)

aku berharap doa aku agar kami berdua teguh selamanya dimakbulkan
itu yg paling penting
andai mmg ujian ini takde noktah, aku cuma mahu en suami sampai tua
sampai bila2 
sampai hujung nyawa :)

aku rs xperlu aku imbas apa yg silap sepjng usaha yg lepas
fokus pada usaha yg akan dilakukan di masa depan adalah lebih baik
aku masih belum gagal. aku hanya berdepan 1001 cara yg tak mendtgkan hasil setakat nie
eh..mcm pernah dengar plak ayat nie ;)

doakan kami
kami xputus asa. 
semua org ada masa susah dan senang
adat hidup
doakan kami moga diberi kesempatan miliki zuriat secepat mungkin
aku doakan semua yg TTC dipermudahkan semuanya jua

dan iya.. aku bersedia utk bermula lagi! :)


nota kaki : berehat seketika bln ini. mahu ke krabi, phuket dan hatyai. doakn kami. 1st time memandu ke sana. sblm nie naik flight je. harap selamat. TTC utk bln ini cuma menghabiskan pil/vitamin yg masih berbaki :)

CD32

period? yg pelik harinie
dan bile period bermaksud iui#3 tak berjaya
tarik nafas. hembus.
tarik nafas lg. hembus.
xper la :)