Wednesday, November 23, 2011

bergantung kepada Allah



suke video nie

"Tapi aku tak boleh hidup sorang macam ni!"
"memang tak boleh, selagi kau tak bergantung pada yang tak mati~"

sangat memberi kesan :)

dan iya..Allah maha mengetahui. semua :)

cerita bes

1. best sb harimau malaya menang *lari tajuk*
2. anak2 sedara ada kat umah mama. kedah dgn johor bkn jauh ok. tp kemain susah nk nmpk korang nie :P
3. dan plg best, terima kasih Allah atas rezeki harinie. happy sangat. dok sengih dari td nie tau. hehehe.



Monday, November 21, 2011

memang bukan perkhabaran suka

CD46
baru balik dari hosp td
dan spt yg diduga, aku gugur

tak nangis. sebab macam dah duga.

lgpon masa kene tahan wad minggu lepas,itu la kali pertama dan terakhir aku nangis
nangis byk2. sedih byk2.

sebab aku xmo nangis lg lepas tuh

lgpon kami sudah bersedia utk perkhabaran begitu

diuji sekali lagi. siapa kita utk menolak takdirNya kan :)


tp gugur kali ini agak lain dari yg sblmnya

agak sukar utk aku jelaskan. mmg agak sedikit bingung.

waktu tgh taip ni pon, aku masih menunggu darah yg byk utk keluar
kenapa takde? pelik pulak
tak kan gugur tp darahnya sedikit. satu pantyliner aje?
tunggu je la nnti kan..

apa pon kami redha

sungguh


sebab tu masa lihat UPT +ve haritu, aku xberitahu pd sesiapa

walau pd mama, abah atau PIL sekalipon
aku cuma luahkan disini.

oleh itu bile dpt berita yg tidak seronok, aku juga kongsi disini

pada mulanya aku dikhuatiri pregnant luar rahim

mmg serius takut
mujur bkn itu. aku tetap bersyukur.


kasihani aku?
oh..tidak perlu la.
bukan tidak mahu dikasihani cuma aku lebih suka melepaskan apa yg mmg bkn tertulis hak aku
xperlu aku terlalu menangisi atau dibuai dgn ucapan takziah
aku mahu mengajar diri menjadi kuat. itu aje. tp kalau dikasihi boleh :)

sb aku sendiri redha.
kami berdua redha.

belum rezeki.
aku bkn sengaja mereka ayat utk sedapkan hati tau

sungguh nie

aku lebih rela rezeki ini diambil sekarang. jika sudah berbulan2, mungkin lebih perit

apapon, aku sudah bersedia utk bermula sekali lg

mungkin ada rezeki lebih baik akan dtg.
siapa tahu kan :)


jom usaha lagi! jgn putus asa yer wahai diri !

syg kamu semua yg sudi membaca. meh nk rangkul kuat2!! :)

Saturday, November 19, 2011

November

utk kwn2 yg akan lalui prosedur yg mendebarkan, sy doakan yg terbaik

good luck ily
good luck AA

*hugs*

ada sape2 yg akan lalui IUI/IVF bulan nie? sy doakan yg terbaik utk semua :)


new LPPKN?


nusa.bestari, JB

bukan perkhabaran suka



entah kenapa mmg rs -ve betul sejak UPT +ve

Thursday, November 10, 2011

terima kasih.

mengalir airmata sy baca ucapan tahniah dr kwn2 TTC
terlalu bermakna. sangat memberi kesan. indah.
sygnya pada rakan2 TTC semua.
terima kasih atas doa semua
perjalanan sy masih panjang
sy juga tidak tahu kesudahannya

sy pernah mengalami kegagalan pd trimester pertama yg lalu
dan sy berdoa kpd Allah agar sy diberi peluang utk tidak melalui pengalaman yg sama
doakan sy
doakan sy
doakan sy

sy cuma mahu ceria :)

utk kwn2 yg tidak pernah berhenti berjuang, sy yakin rezeki kamu pasti akan sampai.
sy doakan agar dipercepatkan bahagia itu utk semua
jika tidak berjaya, kamu perlu bangun dan mula semula yer. mmg susah. sangat susah. sy rs apa yg kamu rasa. cuma ... jgn pernah berhenti berjuang yer. sy syg rakan2 TTC semua. seluas langit.

Wednesday, November 9, 2011

keputusan yg ditunggu

aku baru balik jumpa doktor td pd CD34, 21dpiui
semalam CD33,20dpiui aku buat test UPT
ptg. 6.30 lebih kurang.
result? alhamdullilah. dabel line.
syukur.
2nd UPT aku buat sama2 en suami. pukul 7 lebih semalam.
3rd UPT aku buat td bile jumpa doktor.
result yg sama. jumpa lg 2 minggu nnti utk check up.

berita nie cuma aku dan suami yg tau.oh..dan anda yg membaca juga.
itu aje. aku cuma mahu berkongsi rs. sb kamu semua pemberi semngat.
parent dan PIL pon x tahu. adik beradik lain pon masih tidak diberitahu.
pengalaman lalu byk mengajar kami
3bln pertama adalah masa genting bg kami.
apa2 boleh berlaku.
berita ini kami akan kongsi bila 3bln pertama ini berjaya sy harungi
doakan yg baik2 yer :)

apa pon, berita ini kami berdua sambut dengan penuh kesyukuran
diberi kesempatan sekali lagi utk melihat dabel line di UPT mmg xterkata
rs syukur yg xterhingga
4tahun 6bln 1 minggu 4 hari bukanlah jangka masa yg singkat

dalam pada itu, aku masih ada rasa risau
gementar. takut.
kami berdua bersedia utk semua kemungkinan
tawakal dan doa
kami serahkan semua pada Allah

sy mohon doa kamu semua supaya sy mampu menghadapi saat ini dengan baik
terima kasih semua

sy percaya setiap usaha pasti akan ada hasilnya
kamu juga harus percaya itu
soal lambat atau cepat, bkn kita utk pertikaikan
sy doakan yg baik2 utk semua rakan TTC
jgn pernah berhenti berjuang yer

Monday, November 7, 2011

CD32, 19dpiui

2 kotak
40biji duphaston
habis harinie

upt? masih teragak2 nk buat. entah la.
mungkin besok
bukan xmahu. cuma takut keputusan bukan spt diharap.
xper la..mungkin buat besok
sb lusa ada appointment dgn doktor
pegi jumpa doktor atau tidak, bergantung pd result upt nnti

sy berdebar sebenarnya
doakan yer
terima kasih kwn2 :)

Wednesday, November 2, 2011