Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 7, 2011

pengalaman iui



td pagi aku buat iui. 11am lebey kurang. procedure siap dalam 15minit. siap kene tuka tiub lagi. rahim adalah kebelakang sedikit. macam2. dugaan2. tiub ape? oh..xmo tau. xmo tgk. buat la apa saja doktor. sy redha :)

first thing first, pagi sampai tmc tuh, en suami kene kuorkan sperm. tuk washing. procedure washing? sila google. aku pon xtau. yg aku tau, dia pilih sperm yg terbaik utk buat procedure nie. itu tujuannye :)

peringtn tuk diri sendiri, next time kene dtg dgn full blader. tp jgn terlalu full. aku kene tunggu setengah jam lepas minum air tuk ini. lepas full blader baru leh proceed iui.

sakit ker tak? jawapan aku = tak sakit. cuma senak.

perasaan? = entah. takde perasaan bole? takut utk letak harapan yg tinggi. tp takut juga utk tidak meletakkan sebarang harapan. oleh itu, aku pilih utk tidak mempunyai perasaan. cuma byk berdoa moga Allah yg maha pemurah memperkenankan doa kami :)

sblm balik, doktor prescribe duphastron. makan 2kali sehari. pg dan malam. tuk kuatkan rahim.

lg 2minggu bole check berjaya ker tidak. next appointment : 29/6/2011

cost harinie :
procedure : rm 690
ubat : rm 126
total : rm 816

Cost overall buat iui :
rm 640 + rm 180 + rm 170 + rm 816
= RM 1806


No comments:

Post a Comment