Tuesday, August 9, 2011

CD15

CD15 da yup..masih period (T__T)
semalam CD14 pegi jumpa doktor sb tahap kemusykilan sudah tahap max
xpernah period lebih 7hari ..tup tup..harinie da hari ke 14. bile nk setat pose kalu camnie kan. ermm..

lepas buat scan, alhamdullilah xde apa2. xde cyst. xde abnormal ape2. lega sangat denga :)
doktor cakap hormon barangkali. ingt entry nie dan nie. terlebih hormon rupanya. patut pelik bebenor. lgpon mungkin sb pose. yer la wpon aku period, aku tetap xmakan. sama cam org pose. maybe hormon pon terganggu jugak. tp tertanya2 jugak la kan. xpernah jd camnie. nk kata sb fertilaid, aku blom makan lg pon. mungkin hormon dalam badan tgh nk reset kot? redha je la.dibekalkan ubat nie kalau masih period berlarutan. tp aku rasa aku nk tggu sampai hujung minggu nie la. kalau masih period minggu depan, baru aku makan ubat nie. stok utk 2minggu. makan 4biji. 2 biji/meal. darah akan berhenti bile aku setat makan ubat nie. kalau aku makan 2minggu ubat nie, lepas 2 minggu (habis ubat) baru period akan datang. tp darah yg keluar akan sedikit la. mintak2 minggu ni period da stop. xsuke la makan pil tuk berhentikan period :( tp kalau da lebih 14hari da kira darah istihadhah la kan. erm...

cerita lain plak.. en suami nk sibuk2 makan fertilaid jugak. hehehe.dia kata xaci aku makan sorang. dia pon nk jugak. eh awak nie...awak nie comel sangat tau tak??? :)fertiltea + fertilaid (for men)
lepas period da ok + badan da ok, baru aku akan setat makan. sementara waktu nie jd perhiasan je dulu dalam bekas ubat :)



3 comments:

  1. fertiltea tu mcm bentuk uncang tea ke dear?

    ReplyDelete
  2. pn susu : (blom bukak lg pon) tp rasanye bkn uncang. serbuk. amik satu sudu tiap kali :)

    ST : itu la..mmg ujian btol (T__T)

    ReplyDelete