Friday, July 29, 2011

kenapa mesti ada symptom itu?

pening kepala
rasa mual
loya
mau muntah
Terasa mau pitam kadangkala
Lapa yang tak masuk akal
Ngantuk spt 10hari tak tido

Apa yg terfikir?
Symptom pregnant?

:)

Semua symptom aku alami masa cycle yg lalu. Aku ingtkan diri yg itu cuma hormone /PMS.
Memang tidak berharap tinggi. langsung.
Mujur.
Tp jauh di sudut hati, aku juga tak berdaya untuk menolak rasa hati yg mengatakan semua itu satu petunjuk petanda berita gembira
Sebab itu cycle lalu mengundang emosi yg tinggi bagi aku
Sangat berdebar
sangat mendebarkan
Berjaya atau tidak menjadi persoalan harian

Kitaran aku = 32 hari.
Hari ke 33 di lalui dengan rasa kurang selesa sb sepatutnye da period
Ada berita gembira ke? hati sedikit berbunga.
Rupanya ptg tuh, aku period :(
satu perasaan yg x dpt digambarkan
Hari yg penuh emosi barangkali
Layak sungguh bergelar drama queen
Kecewa bile rupanya itu bukan petanda berita gembira
Kecewa kerana dipermainkan perasaan sendiri
kecewa..
(T__T)

Faham perasaan itu?
Korang pon mesti pernah alami yg sama bukan?

Jgn salah sangka
Aku tidaklah sampai ke tahap pseudocyesis
Aku masih berpijak di bumi nyata
Tidak tinggi imaginasi
Tidak terlalu berangan2 sesuatu yg tak pasti
Sebab itu symptom yang aku alami tidak terlalu aku endah
Tidak la aku membeli seguni asam utk tujuan menghilangkan mual
Tidak
aku bersyukur aku masih mampu mengawal diri

tp.... aku akui hingga harinie masih berbekas rasa kecewa tu

lagaknya seperti baru harinie hadapi cycle yg xberhasil kan ? :)
padahal.....
cycle lepas, tidak spt cycle yg lain. lain sungguh.
sb tuh kecewa nya jugak agak lain
menguji sungguh
teruji betul

apapon.. aku masih ader semangat tuk berjuang
aku yakin satu hari nnti kitaran nie akan bosan utk dtg
akan tiba masanya
insyaAllah



4 comments:

  1. insyaallah akan sampai rezekinya nnt...amin mmg perit perasaan itu..su pn lately ni selalu pening..selalunya cargas je..asyik ngantuk dan simptom lapar tak hingat...
    berangan ada berita gembira tapi bendera merah tetap berkibar

    ReplyDelete
  2. salam kenal ... =)
    saya pun slalu bperasaan mcmatu..kite serupa...
    mayb byk fikir..smpai fkiran kita pun ikut main2 ngan kita....
    insyallah..berkat ramadhan penuh rhmat,...muga Allah mengurniakan rahmatNya pada mereka2 yg berusaha..aminnn

    ReplyDelete
  3. pn susu : itu la. simptom2 ni mmg suke memainkan kita. geram btol. insyaAllah akn tiba masanya. kita doa kuat2 yer :)

    sweet tooth : amin

    ummurai: a'a amik berkat ramadhan. insyaAllah. salam kenal :)

    ReplyDelete