Monday, November 21, 2011

memang bukan perkhabaran suka

CD46
baru balik dari hosp td
dan spt yg diduga, aku gugur

tak nangis. sebab macam dah duga.

lgpon masa kene tahan wad minggu lepas,itu la kali pertama dan terakhir aku nangis
nangis byk2. sedih byk2.

sebab aku xmo nangis lg lepas tuh

lgpon kami sudah bersedia utk perkhabaran begitu

diuji sekali lagi. siapa kita utk menolak takdirNya kan :)


tp gugur kali ini agak lain dari yg sblmnya

agak sukar utk aku jelaskan. mmg agak sedikit bingung.

waktu tgh taip ni pon, aku masih menunggu darah yg byk utk keluar
kenapa takde? pelik pulak
tak kan gugur tp darahnya sedikit. satu pantyliner aje?
tunggu je la nnti kan..

apa pon kami redha

sungguh


sebab tu masa lihat UPT +ve haritu, aku xberitahu pd sesiapa

walau pd mama, abah atau PIL sekalipon
aku cuma luahkan disini.

oleh itu bile dpt berita yg tidak seronok, aku juga kongsi disini

pada mulanya aku dikhuatiri pregnant luar rahim

mmg serius takut
mujur bkn itu. aku tetap bersyukur.


kasihani aku?
oh..tidak perlu la.
bukan tidak mahu dikasihani cuma aku lebih suka melepaskan apa yg mmg bkn tertulis hak aku
xperlu aku terlalu menangisi atau dibuai dgn ucapan takziah
aku mahu mengajar diri menjadi kuat. itu aje. tp kalau dikasihi boleh :)

sb aku sendiri redha.
kami berdua redha.

belum rezeki.
aku bkn sengaja mereka ayat utk sedapkan hati tau

sungguh nie

aku lebih rela rezeki ini diambil sekarang. jika sudah berbulan2, mungkin lebih perit

apapon, aku sudah bersedia utk bermula sekali lg

mungkin ada rezeki lebih baik akan dtg.
siapa tahu kan :)


jom usaha lagi! jgn putus asa yer wahai diri !

syg kamu semua yg sudi membaca. meh nk rangkul kuat2!! :)

14 comments:

  1. sabar k dear, kite usaha sama2 k and don't ever give up =)

    ReplyDelete
  2. read this sumwhere.. "Don't be discouraged. It's often the last key in the bunch that opens the lock. ~Author Unknown"

    insyaAllah ade rezeki untuk kite nanti.. **peluk die ketat-ketat**

    ReplyDelete
  3. Sabar ya dear.
    Allah belum izinkan lagi.
    Sungguh tabah hatimu dik.
    Ahkak lak yg nangis baca entry ni.
    Don't give up ok.
    Allah bersama dgn org2 yg sabar.

    ReplyDelete
  4. Oh JD...

    oke.. takmo ckp apa2..meh hug sesama..
    Sesungguhnya ujian ni tanda Allah ingatkan kita.

    ReplyDelete
  5. JD, Allah knows best kan dear! Stay strong...

    ReplyDelete
  6. JD sayang... doctor confirm ker pasal gugur ni? dah dpt 2nd opinion? Harap JD tabah menghadapi dugaan ini... i have no words to calm you. Semoga Allah memberi rezeki berlipat kali ganda kepadamu kawan. Stay strong! HUGS!!!

    ReplyDelete
  7. Dear, saya turut simpati with what happened to u..saya tahu awak kuat..dan saya suka semangat awak ni..pinjam semangat sikit dear :-)

    ReplyDelete
  8. JD..chinta baru tahu...harap JD tabah dan byak2 bersabar...semngat yang ada pada pada JD itu lah kekuatannya kan...xpe usaha lagi..fikir Tuhan nak bagi yang terbaik untuk JD dan suami je..huhuhu..nak rangkul JD kuat2 gak..

    ReplyDelete
  9. kpd semua kwn2 : meh rapat sikit meh. nk group hugs :)

    syg korang!

    ok..mari kita berusaha lg. xmo malas2 k :)

    ReplyDelete
  10. sabar dan tabah yer dear..

    mmg sng bg yg xmenanggong,tp sy jgk pnah lalui ksdihan nie..tp bla ujian nie terjadi br terfkir ALlah sygkn sy sb tu DIA bg ujian nie..

    Teruskan usaha..<3

    ReplyDelete
  11. sedih rasa..sebab sy juga sedang diuji..harap kita sama2 terus bersabar dan ada sinar harapan yg menanti..sy juga RU dan tiub block..dr cadangkan operate betulkan kedudukan rahim dan cuci tiub..insyallah bulan depan saya akan lakukan..demi zuriat..

    ReplyDelete
  12. Salam..saya bru jenguk cni

    Saya kagum dgn ketabahan awak...
    InsyaAllah ade rezeki yang menanti.. :)

    ReplyDelete