Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 25, 2009

serbuk Kurma..


picture credit here

nie ape?
erm..
ada org panggil serbuk zuriat

ada org panggil serbuk Hawa

aku panggil serbuk kurma sb dekat kotak tulih nama tuh ;)

sebelum nie aku panggil serbuk zuriat gaks


ingt entry nie?

nielah mende yg aku nk kirim dari kwn aku yg dok saudi tuh tp dia xjumpa

alhamdullilah, MIL aku yg dpt belikan

my MIL baru balik umrah.

MIL aku explain yg bende nie dijual masa dia ada dkt ladang kurma.
MIL aku siap interview org yg jual bende nie lagi..tanye kat dia, ada bukti ker bende nie berkesan etc
pastuh org yg jual tuh habaq yg ramai da berjaya (xtau la strategi pemasaran ke hape)n ramai yg datang carik lg. so, dia belikan lah aku satu. mana la tau ada rezeki ke kan.
mak mertua aku ckp..xper la..kite cuba la..mana la tau ada rezeki ker..
betul tuh..no harm trying kan :)

waktu my MIL bertolak g umrah arituh, xde pon aku pesan bende nie. yer la..takut susahkan dia nanti
lgpon aku segan sikit nk soh my MIL belikan mende nie.hehehehe. xsangka lak harinie aku dpt serbuk kurma nie dari my MIL

mekasih! i lap uu la ...

aku xcuba rasa lg serbuk nie. org kate rasa dia macam.. ermm..xper, bior aku try dulu ;)
bekasnya xde la besar sgt. xtau leh tahan bape lama (my MIL ckp nyesal xbeli byk2 sikit.ahaks)
ada instruction cara nk makan dalam bahasa melayu dekat bungkusan luor dia.so kira orait la kan.


kalau g00gle pasal serbuk kurma nie, berlambak site kuor.
pasal khasiat. pasal dari mana datang nye serbuk nie etc.
so,pandai2 ler baca n pikir.
kalau nk try, try ler. kalau musykil, xpayah try.
senang jek concept tuh ;)

lgpon aku selalu gaks baca forum pasal serbuk nie.
ada yg berjaya
ada yg gagal
rezeki masing2
ape pon, semua tuh kuasa Allah

apa yg aku (kami) tau, kene usaha + doa byk2!

oh yer.. yg aku baca kat tenet, gambar macam kat atas nie utk lelaki.
yg pompuan bungkusannya kaler lain.kaler kuning.
info here
musykil la plak.
tp kat bungkusan cam kat atas (my MIL kasik yg cam picture atas), ada tulih kalau pompuan nk makan, makan lepas haid. so kiranya dedua la bleh makan.
musykil2.

xper, aku kasik darling hubby je la makan.. tp aku join gaks :)

No comments:

Post a Comment