Sunday, December 18, 2011

tak nampak hikmah

ni entry pasal nora
kami bercerita ttg pengalaman TTC masing2. tentang usaha. tentang harapan. tentang hidup
dan kata2 akhirnya masih terngiang2

'akak nie lg la. da nk masuk 7 tahun da. terus terang akak kata, sampai sekrang akak masih xnmpk hikmah kenapa semua ni berlaku pd akak'

aku cuma diam. tersenyum
mmg benar, aku kadangkala pon sedapkan hati dengan ckp 'mungkin ada hikmah disebaliknya'

persoalannya, salah ke kalau kita masih xnmpk hikmah nya. salah ker kalau kak nora ckp gitu.
aku rs xsalah.
aku yakin dia bkn menidakkan perjalanan diatur Allah, cuma melepaskan rs yg tersimpan
aku harap dia kuat.
aku harap aku kuat
aku percaya semua yg berlaku ada hikmah disebaliknya. aku masih percaya itu :)

6 comments:

  1. JD,

    Kalo tak dpt kita jumpa kan? Akak duk war2 kan di FB, kat blog juga, tp mebi JD lewat baca, so, takdak rezeki.
    Meh no fon JD, emel ke akak - cikstoberi@gmail.com.
    If nati la (tatau la bila kan. Hihi), outstation JB lagi, I'll contact u :))

    ReplyDelete
  2. Mungkin belum nampak sekarang... Mcm Allah kata dlm alQuran, x semestinya sesuatu yang kita suka adalah yang terbaik untuk kita, dan x semestinya yang kita benci bukan yang terbaik untuk kita...He Knows Best...

    ReplyDelete
  3. kadang mmg kita tak nmpak hikmahnya...kerna kita sibuk menghitung betapa siksanya perasaan kita dlm penantian ini...hingga sering kali kita lupa..mungkin ujiannya inilah yg membuat kita sntiasa mengagungkan Dirinya yg Maha Menciptakan dan merindu utk slalu memohon kepadanya yg Maha Pengasih.. sya juga tlah menunggu slama 8 thun...mmg perit skali perasaan bila kita hrus mngecewakan suami bila tiap usaha bersama GAGAL...btapa pyah mndengar kta2 org skeliling yg slalu sbuk bertnya tanpa mau memahami..betapa pilunya hati bila hnya mmpu melihat tpi belum bisa mengalami perasaan ibu2 hmil...hnya tuhan yg thu betapa kita ingin skali merasa denyutan jantungnya dlm rahim kita...gerakan pertmanya dan bertarung dgn kesakitan saat melahirkan..YA Tuhan...moga di makbulkan doa kmi utk menjadi wanita yg sempurna...iatu wanita-istri dan IBU..

    ReplyDelete
  4. saya pun macamtu...kita harap begitu saja..huhu

    ReplyDelete
  5. sememangnya byk hikmah dr ape yg kita lalui..bersamalah kita teruskan istiqamah kita dlm mendpt zuriat..pasti hikmahnya cukup besarkan...? saya nk tnya...perubatan islam yg awk pegi tu rawatan syifa oleh ashraf muslim tu ke?atau lain?leh kongsi bersama?

    ReplyDelete
  6. kekda : a'a lambat baca. busy benar. tup tup baca, kekda da nk balik kl balik. kalu tak,boleh ajak dtg rumah. next time eh :)

    ST : betul tuh.. insyaAllah kita perlu yakin padaNya kan :)

    Anon : part husben tuh mmg sy setuju sangat. rs sedih betul bila kene kecewakan dia tiap2 kali. kesian sangat. moga ada rezeki kita. kita doa byk2 k

    MJI : insyaAllah, kita jgn putus asa ye!

    insan yg mengharap : oh..sy belum pergi pon darul shifa tuh. macam dalam perancangan. insyaAllah mahu pergi nanti. tp sy kalau pergi pon, pergi yg cawangan darul shifa johor sahaja :)

    ReplyDelete