Sunday, July 3, 2011

memang idola la kamu !

semua nama aderla nama rekaan aku. tp kisah nye adalah benar. lebey kurang ginie :)

Nora = isteri
Man = suami kepada Nora
Cu = pakcik Man yg sengal

tmpt kejadian : luar rumah
Cu : Man, ko bila lagi nie? tgk Fara (sepupu perempuan Man), baru jek kawin da sangkut
Man : xde rezeki lg la (sambil sengih2 buat biase2)

Nora (pasang telinga dari dalam)

Cu : ishh..ngko nie Man. mesti xpandai main nie.
Man :(Sengih je lagi)
Cu : xkan la da lama kawen pon xpandai lg kot? xsangkut2

Nora panas telinga,bangun dan pegi kt tmpt dorang

Nora : pak Cu, pak cu xpernah dengar qada dan qadar ke. anak pak cu tuh empat-empat perempuan. pak cu doakan je la dorang subur macam pak cu. xde masalah macam kami. kami da berusaha, Allah belum izinkan tuk ada anak, kami redha. tak payah la nk sindir2.

sunyi~~~


pendapat aku :
andai terjadi kejadian camnie, kalau korang (TTC ppl) rasa, korang xsuke dan mahu membalas dengann kata2 yg agak sinis, silakan. andai berbuat begitu melegakan hati, minda, jiwa, silakan. aku xrasa itu perbuatan yg salah. itu cuma cara kita mempertahankan emosi dan diri :)

andai korang rasa, mereka2 ini tidak perlu dilayan dgn kata2, mereka ini hanya berniat baik mahu bertanya soalan2 sebegitu, senyum dan pegi jauh dr situ. itu pon xsalah :)

masing2 ader cara masing2. hati dan perasaan kita, hanya kita je yg bole jaga. kita je yg rasa :)

apapon nora, ko mmg idola la! hahaha.


2 comments:

  1. walla! hebat la nora.

    tp kalo aku kat tempat nora, dan pakcu tu adalah hubby nye famili, mmg da kene sound dah.

    tp kalo famili sendrik tak sekejam tu la aku nk sound. abes kuat aku sound " da kat atas tu tak nak bagi, nk kate ape? maksu bole bagi ke?"

    mmg die diam la.

    ReplyDelete
  2. dia mmg idola ok.. aku kagum betul. kata2 dia mmg menikam kalbu betul. bole terdiam semua orang. a'a pakcu tuh huby dia punye famili. tp tuh la..certain org mmg xpaham.haisshh..

    ReplyDelete