Friday, February 17, 2012

bayi comel dan sebak

melawat si comel yg baru lahir di rumah sebelah
bau baby mmg indah kan
waktu dukung tu, rs macam sayu sgt
macam mahu menitik air mata
entah kenapa
kalau aku melawat anak org lain, tidak la ada perasaan sebegitu
tua sgt da ker aku nie. tgk baby kecil yg masih tido pon bole mengundang rs sebak.

aku : akak da masuk 4 da kan. sy nie satu pon xde lg
jiran : insyaAllah nnti ada la tu
aku : pjm bawak balik bole
jiran : eh bole..pjm la.
aku : *sambil dukung* sy nie bile la nk dpt baby camnie kan kak
jiran : ala..akak pon. tiap2 kali nk ngandung mesti nk kene makan pil segala. yg nie aje yg tak. balik haji haritu terus ada. insyaAllah2

1. aku mmg xsegan langsung kalau nk ckp bab2 infertility dgn jiran aku nie. sb dia memahami. dia juga perlu mkn ubt2 utk mengandung. clomid mmg memberi kesan ke atasnya. dia conceived apabila makan clomid tiap2 kali.
2. dia xspt jiran dalam drama2 tv yg suke memandang rendah org yg TTC. mungkin dia mempunyai didikan agama, berpendidikan dan usia yg lebih byk dr aku. aku dpt rskan sokongan dan luhur hatinya hanya dengan mendengar tiap baris ayat yg keluar dr mulutnya. sb tuh kdgkala aku xkisah meluahkan rs pada dia
3. apabila aku pegang anaknya, mmg rs sebak sgt. tp aku sekat dr terlihat dr zahir. macam2 persoalan. bile giliran aku. macam mana agaknya rupa anak kami. ada rezeki aku ke nanti? erm..pompuan mmg byk berfikir kan :)

6 comments:

  1. good things will come to those who wait.. sabar yeh?

    ReplyDelete
  2. insyaAllah ade rezeki tu nanti..tak semua orang tak memahami kan =)

    like a friend of mine always say "sabar itu indah"

    ReplyDelete
  3. JD, sy pn jadik sebak. kita sama2 sabar ye. kalu awk sedih, sy pn sama ;(

    ReplyDelete
  4. Jiran I pun very supportive coz we go through the same problem. Lagipun dia sebaya I, lagi la memahami bila masih belum ada baby diusia begini.. Bestkan bila ada support from people around us...

    ReplyDelete
  5. sabar ye,,,insyaallh sampai satu masa, bila diizinkan ALLAH, masa itu akan tiba jua

    ReplyDelete
  6. pompuan memang banyak berfikir dan banyak risau :P

    ReplyDelete