Tuesday, February 7, 2012

darul.shifa'

# 27.1.12, jumaat

survey kat mana DS nie.
dan yup..ramainya org.
DS sini cuma selasa dan jumaat sahaja.
utk senarai penuh DS, boleh klik sini

# 31.1.12, selasa

setuju utk pergi selasa. mungkin xberapa ramai org. ikut website, sessi adalah selepas isya'. sampai sana dalam pukul 8.45pm. org xramai pon masa nie. cuma kami dan makcik + anaknya sahaja.

DS dekat sini = rumah 2tingkat. milik ustaz.

waktu kami sampai, pintu rumah masih belum dibuka. cuma gate sahaja yg terbuka. kami masuk dan ambil no giliran. sebab kami berdua mahu jumpa, ambil 2 nombor. giliran kami = 14, 15
dalam pukul 9.15pm, ustaz sampai dr surau. pintu rumah nya kini dibuka. semua yg dtg, masuk ke ruang tamu. oh..air mineral boleh dibeli dgn harga rm2/botolkami tunggu hingga giliran kami disebut. jam 10.45pm, angka giliran di no 6. org dkt luar ramai betul. besok keje pulak. larat ker kami nk tggu sampai giliran 14? dengan belum dinner. ingt selasa x ramai org. dari yg kami dengar, sessi kdgkala sehingga jam 2-3am. akhirnya, kami balik. mungkin pegi lain hari. xlarat mahu tggu sb besok perlu bangun pagi utk keje

# 3.2.12, jumaat

balik keje awal. pukul 5 da bertolak dari opis. sampai DS dalam pukul 5.30pm. oleh sb no giliran bole diambil dari jam 3pm, aku yakin aku akan dpt giliran no 10 ke bawah. lgpon baru pukul 5.30pm kn. ohh..aku juga nk pulangkan no 14,15 yg haritu. harituh balik tanpa pulangkan no giliran. sebab ingt nk pergi dinner sahaja mulanya.

sampai sana, angka giliran adalah no 16! (T_T)
dekat tangan aku no 14 & 15. jadi? aku xamik pon no. baik guna no yg ada di tgn aku kan?

akhirnya, kami xpegi jugak. no 14,15 mungkin sesinya 12.30tgh malam kot. sudah mengantuk.

oleh sb jhr cuti isnin & selasa (maulidur rasul & thaipusam), DH janji mahu pergi ambil giliran seawal 3pm. sebab aku keje 2 hari tu. oh..dan mmg perlu pulangkan no 14,15. da lama sgt kat tgn kami.

# 7.2.12, selasa

DH sampai tepat jam 3pm tuk amik nombor. dan teka kami dpt nombor berapa kali nie. 1? tidak. 2? tidak. 3? tidak. eh..kan baru jam 3ptg. bkn nombor boleh diambil bermula jam 3ptg? kenapa xleh dpt no 3 sekalipon. mungkin org da amik no awal2 kot. erm? dan, kali ni kami dpt no 6. ok la kan :)

bertolak dari rumah jam 10mlm. dekat shj. kurang 10min da sampai sana. kami bajet no 6 dalam pukul 10.45mlm.

dan rupanya 10.51mlm sesi kami da selesai. alhmdllh xde pape yg perlu dirisaukan. dibekalkan air bacaan doa utk mandi (sblm maghrib selepas asar. 3 hari berturut2) dan minum.

:)

updated 12.2.2012 : 3 hari berturut2 mandi dgn air yg dibekal. harinie selesai :)


5 comments:

  1. semoga ada berita baik nanti.. insyaAllah..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. jumpa ustaz mmg kejap je kn? yg bab menunggu tu xtahan. ;)

    ReplyDelete
  3. Salam...bw here..sy prnah bwk arwah ayah berubat kt sini thn 2008-2009.sistem dulu lain kut.kalo kami nk awal,adik akn dtg pukul 5-6pg utk dpt appointment mlm tu..:)

    ReplyDelete
  4. zana, eka : Thanks!

    yanni : itu la. jmpa ustaz kejap aje. bab menunggu tuh mmg kene sabar. nasib umah xjauh :)

    Cik CT : ohh gitu. skrang pakai nombor je. xrebut2 da :)

    ReplyDelete