Saturday, July 16, 2011

soalan recycle zaman berzaman

bile single :

eh bila nk makan nasik minyak nie?
eh bila nk berdua nie?

bila da kawen :

eh bila nk bertiga nie?
da pregnant ker ?
aik....berdua lagi ke?
bila kamu nk kasik cucu kat mak kamu?

bile da ader anak :

eh bila nk kasik adik?
eh bila nk ader sepasang
eh bila nk dpt anak perempuan/lelaki
eh bole sangat ni nk dapat adik. bila lagi?

bile anak da besar :

eh bila nk buat kenduri?
anak kamu dpt orang mana?


cliche :)
soalan zaman berzaman
bile kita di tanya soalan spt di atas, anggap lah sahaja soalan2 itu cuma soalan wajib tanya.
mmg begitu dari zaman berzaman. dari atuk nenek kita lagi
selagi kita xlepasi tahap tuh, mmg soalan tuuuu je la yg akan di tanya
jgn ambil hati

tuh soalan wajib tanya.
wajib tanya utk masyarakat kita.
kita tak bole pilih.

cuma..nk jawap style mana, nada macam mana, mimik muka macam mana
yg tuh kita bole pilih! jawap betul2 k :)

6 comments:

  1. btol. takkan abis soklan tu.
    Dah tatau nak react cemna lagi.
    Mungkin dlm masyarakat melayu kot. Tatau la sbb saya mmg keja dlm lingkungan 100% melayu. kalo bangsa lain ada tak yg se prihatin ini??

    ReplyDelete
  2. bangsa lain tk seprihatian bangsa kita.dorang rileks jek. maybe sb dorang pon kawen lewat. soklan camnie=bkn soklan fav dorang. letih kan nk jwp soalan recycle nie. kene plak yg tanye tuh mmg xpaham kita xsuke ditanya soklan camtu. da kene laser pon tanye lg. mmg deria dorang ader prob. rasa cam nk hempuk aje :)

    ReplyDelete
  3. huhuhu...kena siapkan tape recorder... bila tanya, just tekan 'play'!

    ReplyDelete
  4. hahahahha.betul. kene beli tape recorder la nmpknye. senang keje :P

    ReplyDelete
  5. bila dah tua, tak tanya pula 'bila nak mati?' huhu...

    ReplyDelete
  6. iyer itu soalan nya...cth sy dh ada anak 2thn 2bln. org tya bila nk mgandung lg??? july 2011 sy pregnant tp 'abort' pada oct...d tempat keje ada org ckp Tuhan xbg rezeki sb dalaman xelok la tue...(mcm2 mulut manusia) pastu situasi ke2...bila nak pregnant lg??? sy kata dh pregnant la nie...eehh cepatnya kan baru gugur...tp akhirnya sy gugur lg jan 2012...(mulut manusia mmg xleh nk tutup).

    ReplyDelete