Wednesday, July 27, 2011

jgn mkn sesukati

jgn makan kangkung!
jgn makan timun!
jgn makan nenas..tajam tuh !!
jgn minum air coke.. kan tajam !!! (again)
jgn makan ais krim..sejuk~~
jgn minum ais!
jgn byk minum teh!!
jgn mkn durian..panas!
dan 1001 perkataan jgn yg sering didengar

sakit telinga x dengar? :)
atau da byk kali sakit hati sb kita sangat menjaga pemakanan tp hasilnya masih tidak ada? terasa macam nk makan je sesukati tanpa perlu pikir 'eh nnti kalau ader bb camne?' kan?
geram tgk org lain sedap aje makan tp kita?
byk yg tak bole.
kalau berjaya xper gaks
ini..???

ha... da nada putus asa tuh

dear..
org TTc mmg mcam tuh. byk yg perlu dikorbankan. masa. duit. ruang. segalanya.
kita korbankan la nafsu makan bende2 yg org ckp xelok tuk kita yg TTC ni
berjaya atau x, itu soal kedua
klu still nk mkn, kurangkn kuantiti/kekerapan pon da ok tau

eceh..bijak aku karang ayt kn ;)

eh tp yg ni aku pon xtahan
aisey...tergugat ni...fav ni...
hahahaha

yummeh ;)

5 comments:

  1. tu la pasal.kita kene berkorban demin mencapai keinginan hidup yg satu ni...satu lg nak tambah....no fast food.tp eka sendiri pun gagal melaksanakanNYA

    ReplyDelete
  2. adoi...banyak nak kena pantang tu... i pantang sikit jer.. nenas, air tebu, tapai and air kelapa. Selain dari tu, pantang jumpa! hehhehe...

    ReplyDelete
  3. tutty frutti tu mmg tak tahan..sekarang musim durian.....
    mmg tak tahan......
    bila merah je..laju makan durian huk huk huk...

    ReplyDelete
  4. eka : a'a lupa..no fast food. dan jgn lupa no maggi. hehee

    sweettooth : nenas ngn tebu mmg disebut2 sbg tajam. tgk org sebenarnye. ader sorang membe tuh rileks jek makan nenas time pregnant :)

    pn susu : tutifruti tuh yummeh sgt. tp sb dia sejuk, kiranya xbgs la makan. erm.. makan skit2 je la :) durian? kamu makan seketoi je tau ;)

    ReplyDelete
  5. Dear, Nak tanya..knp yer timun tak leh makan utk golongan TTC? 1st time dgr nih...nnt bagitau yer...tq...

    ReplyDelete