Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Sunday, July 10, 2011

dengki? tidak. Meluat? 200% ya !

A : adalah org yg mengandung/ org yg kdg2 buat aku rasa cam mintak dilempang
B : samaada aku, atau orang yg berada dalam persekitaran aku atau aku terdengar perbualan.

situasi :

B: aku jalan nie da macam kaki penguin plak (sb kaki B sakit)
A : kaki penguin? orang pregnant jek jalan macam penguin yer. ko belum layak lagi. aku nie lain la.

A : cepat2 skit kawen tuh. nnti lmbt pulak dapat anak. susah nk buat anak nie. kan B kn (secara sinis)
B : ha'a (redha)

A: aku sebenarnye taknak mengandung lg, tp da TERlekat plak. baru ingt nk mengandung next year.
B : rezeki kan patut disyukuri. mengeluh atau sengaja mau beritahu dunia kamu hebat sb TEr mengandung? (dalam hati)

A: eh tahun depan ko da nk masuk 30 kan. cepat2 skit. (sambil senyum2)
B : WTF? (dlm hati)

A : eh B bila nk mengandung? (dengan high pitch + sambil buat bentuk perut perempuan mengandung)
B : ..................

A : eh, ko bile nk berjangkit ngn kawan ko? kawan ko da nk masuk 3 da. (merujuk kpd perempuan mengandung)
B : ............

A : ko nie penat memanjang, mengalahkan aku yg dah ader anak nie. aku nie lain la. malam kene jaga anak lg. mmg patut pon penat. ko tuh single lg.
B : .........

B : eh balik awal harinie?
A : a'a balik awal la. nk main dengan anak. dia memang tunggu2 aku nk bawak main. best kan ader anak


komen :
aku tak dengki pon dgn kamu nie. tp masalahnya tone suara kamu tuh yg xberapa nk sedap di dengar. korang dapat beza x org yg cakap secara sindir/sinis dengan orang yg mmg mengambil berat. org yg ingin mengajak kita berkongsi kegembiraan dia dapat bb dengan orang yg eksen konon2 hanya dia yg layak jd ibu? jd ayah? dia sorang yg ader anak? kalau orang cakap ini adalah mainan perasaan atau emosi, oh..percayalah..kamu bukan aku. kamu tidak berada dalam situasi aku.

lg satu, tolong la jgn cakap kami xberusaha kuat hanya sebab kamu xpernah dengar kami bercerita ttg usaha kami. rawatan kami. perasaan kami. tidak semua bende harus dicanangkan kepada semua orang. tidak semua bende bole dikongsi . TIDAK SEMUA. jgn jadi orang begitu bole? kamu xpernah dengar perkataan privacy kah? atau kamu rasa kamu sangat hebat sb dah ader anak? aku tidak berkongsi sebab kamu tidak layak untuk berkongsi rasa. kamu tidak akan paham. atau kamu tergolong dalam orang yg tidak mahu paham ! itu alasannya!

tolong fikir sebelum tanya boleh???? oh manusia... kenapa org macam kamu pon ada? meluat gile!

9 comments:

  1. sabar yaa,,,,hati kita menangis....mereka ketawa kerana bagi mereka yang tak ingat aturan ALLAH tu angap kekurangan kita ni satu jenaka...

    kadang2 senang je cakap.....
    si polan tu dah ngandung..masuk anak 2 dah power dia tu.....

    ko bila lagi.....

    hamboihhhhhhhhhhhhhhhhh....
    tapi kita sabar yaaa

    ReplyDelete
  2. 1. sbb derang tak penah ada kat tempat kita. so derang lupa, sume tu ketentuan Allah, derang lupa kot2 anak yg derang bangga2 tu plak jadik cam kita.

    2. rasa riak dan megah la, sbb derang ade anak, tp kita tade, tp derang sbaner jeles sbb kita ada masa tuk husband kita, ada masa utk diri sendrik, ada masa utk bercuti, tp derang kene spent masa bersengkang mata, lupakan minat sndrik sbb anak.

    3. adehla, byk la plak. satgi aku type kat blog aku eh. hehehe

    so JD, setiap kali derang kate yg menyakitkan ati ko, simply jawab, "dah yg atas kate belum lagik, nk wat camne. *nama mereka yg mulut jahat*xpercaya qada qadar ke?

    owh btw, tu mmg jawapan tipical aku.

    ReplyDelete
  3. haiya...ini mcm punya worg mmg wujud dalam dunia..sabar ye..saya jawab.tuhan xbg dia bercantum lagi..hehehe

    ReplyDelete
  4. pnsusu : itu la..kdg2 tertanya2 dorang nie xpikir ker sblm tanya..haishhh..

    S : hahahaha..gile ahh jwpn tipikal gitu.konpem terkedu terus dorang eh.hehehe. oh..itu la, dorang xberada kat tmpt kita. xpaham. kdg2 mmg kene telan je la kan..

    mahujadiibu: wujud2. sb tuh orang2 TTC nie biasernya mmg kene kuat la. especially mental + emosi. kalau xbetul2 bole meroyan kita. saba je la byk2


    nota : kdg2 xkoser nk layan kan. diam je la. tp selalunya xdiam pon, kdg2 org2 camnie, mmg kene dibahasakan skit. bru dorang senyap. ingt kite patung cendana ker nk perli2 :)

    ReplyDelete
  5. memang patut lempang jer... huhuhuhuh... sabor eh...

    ReplyDelete
  6. aah, mmg terkedu. bukan kate yg bertanya, semua yg ada kat situ terus terdiam. makan dalam kot. aku jawab lepak je, xde nada2 marah pun. tp yg bertanya tu mmg berubah la muke.

    cube ko wat. hoho

    ReplyDelete
  7. xyah nak telan2 buat sakit jiwa. laser je trs kasi terdiam..bljr2 la ayt power kasi kene sedas..kalo x buat cemtu, bila nk sedar? hanya yg mengalami je akn paham...

    ReplyDelete
  8. sweettooth : flying kick lebih afdal kah? :P

    S : aku mmg selalu wat camtuh. tp dialog kat atas tuh hanya 1-2 jek kene kat aku. yg lain semua kene kat orang lain.aku terdengar.hehehe. pehtuh yg kene tuh jenis pasrah aje. adeehhh aku kdg2 rasa macam nk tolong jawapkan aje. tp nnti aku plak yg over. orang bkn tanya kat aku. kekeke

    pn leeda : betul..aku sokong. tp kdg2 time jiwa kacau, xterkeluar gaks ayat2 power. time bertuka jd hulk, tuh mmg ayat super power je la yg kuor.

    ReplyDelete
  9. Bru jumpe blog ni...same goes here...benci dgn soalan2 cmtu

    ReplyDelete