Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Saturday, July 9, 2011

tentang retroverted uterus itu (lagi)

Q : camne aku tau aku ader retroverted uterus?
A : doktor habaq. tukang urut pon bitau :)

Q : nmpk ker bentuk uterus tuh gitu thru scan?
A : erm..nmpk. tp doktor xberapa nk mention. sebab dia ckp xde bende penting pon utk dihighlighted. 20% perempuan dalam dunia nie ader uterus bentuk ginie :)

Q : dia scan camne baru nmpk?
A : scan abdomen pon nampak. scan V pon nmpk.

Q: org ckp kalau ader RU, doggie style is the best
A : apa yg kita rasa kita bole ikut, kita ikut. xsalah kalau style nie jd style utama kan. sila cuba hari2. dengar/baca tp xbuat cam xde makna la pulak :)

Q: style tuh camne?
A : (hantuk pala kat dinding)

Q : betul ker kalau RU, org ckp period dia xlama. dalam 2-3 hari jek. pastuh darah xbyk?
A : ok..yg nie susah skit nk jawap. sebab wpon aku RU, period aku adalah 7 hari, darah mmg byk gile. tak pernah plak period 3hari atau darahnya skit.

Q : betul ker RU bole di betulkan dengan pegi berurut?
A : fuhh..susah nie sb ader yg cakap jgn urut. sb takut jd pape dalam dalaman tuh. tp kalau aku tanya doktor, dia pon xde la menggalakkan g berurut nie.

Q : betul ker RU bole dibetulkan dengan pembedahan?
A : ha..dengar pembedahan je da cuak eh :) bkn pembedahan sangat pon. laparoscopi je. tebuk 3 lubang. tp kan doktor ckp RU bkn lah satu masalah, jd kenapa masih operation dipertimbangkan?


nota : ini adalah berdasarkan pengalaman/pengetahuan /pembacaan aku ttg RU. utk lebih tepat, sila rujuk pada encik doktor. kita kan bayar consultation fee :)

No comments:

Post a Comment